دوره های آموزش فن بیان در رشت

دوره های آموزش فن بیان در رشت، فن بیان رشت، موسسه برگزاری فن بیان دررشت

دوره های آموزش فن بیان در رشت

دوره های آموزش فن بیان در رشت، فن بیان رشت، موسسه برگزاری فن بیان دررشت

نقش مخاطبان و مدت زمان در فن بیان ، دوره فن بیان در رشت 

 

 

مخاطبان خود را بشناسید
یکی از دشوارترین اما اساسی‌ترین مهارت‌های آموزش فن بیان و گویندگی، امکان برقراری ارتباط با مخاطبان است. این کار از طریق گفته‌ها و زبان بدن شما قابل انجام است. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما فقط مردم هستند و مردم تجربیات یا ارزش‌های مشترک را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

شما می‌توانید سخنرانی خود را با حکایتی شروع کنید که شخصیت شما را نشان می‌دهد و این باعث ایجاد انرژی مثبتی در مخاطب خواهد شد و فوراً احساس آرامش بیشتری به شما دست می‌دهد.

تماس چشمی همچنین برای برقراری ارتباط با مخاطب ضروری است. سعی کنید از بین مخاطبین با یک نفر به اندازه دو جمله صحبت کنید، این باعث تسلط بیشتر شما بر جلسه یا کنفرانس می‌شود. به این ترتیب، شما با بسیاری از مخاطبین خود ارتباط محکم برقرار می‌کنید و آنها شما را مطمئن، قابل اعتماد و پُردانش پیدا خواهند کرد.

فن بیان و گویندگی

از محدوده آواز خود استفاده کنید
اگر با لحن یکنواخت صحبت کنید، گفتار شما به اندازه زیادی کسل‌کننده خواهد بود و مخاطب شما خیلی سریع علاقه خود را از دست خواهد داد. صدای انسان از نظر فنی قادر به ۲۴ نت در مقیاس موسیقی است، اما بیشتر افراد فقط در مکالمات روزمره خود از سه تای آنها استفاده می‌کنند.

صدای خود را در نت‌های بلند تمرین دهید تا بتوانید تسلط بیشتر در گویندگی و فن بیان پیدا کنید. سعی کنید با صدای خود به خوبی آشنا شوید تا نقاط قوت و ضعف آن را بیرون کشیده و بتوانید تسلط بیشتر بر نوع گفتار خود داشته باشید.

ورزش تاحدودی می‌تواند دامنه آواز شما را گسترش دهد و بر مراحل آموزش فن بیان و گویندگی شما تأثیر بگذارد:

خود را گرم کنید: همیشه قبل از شروع تمرین برای مدتی صدای خود را گرم کنید، می‌توانید با آواز خواندن در وسط دامنه آواز خود این کار را انجام دهید.

 

نقش مخاطبان و مدت زمان در فن بیان ، دوره فن بیان در رشت 

 


مقیاس‌ها: انواع مقیاس‌هایی که در کل دامنه آواز شما می‌گذرد از اهمیت بالایی برخوردارند. هر چند وقت یک‌بار آنها را تمرین کنید. این به تدریج هم دامنه آواز فعلی شما و هم اوج و فرود آن را تقویت می‌کند.
زمزمه کردن: در حالی که مقیاس‌های ذکر شده قبل را تمرین می‌کنید، سعی کنید آنها را زمزمه نیز کنید. این مورد موضوعی ثابت شده است، به ویژه برای نُت‌های بالاتر، موثرترین تمرین برای افراد است.
سعی کنید آواز بخوانید: با دیافراگم نفس بکشید و از نفس خود برای حمایت از آواز خواندن استفاده کنید.
طول زمان سخنرانی را در نظر بگیرید
اطمینان حاصل کنید که گفتار شما در یک محدودیت زمانی خاص قرار دارد. اگر به شما یک بازه زمانی خاص داده نشد، همیشه بهتر است صحبت خود را کوتا کرده و به نکات مهم بپردازید.

این به شما کمک می‌کند بتوانید از گزافه گویی دوری کنید، و آنچه مهم هست را به مخاطب برسانید. هر چه زمان محدود شود، مهارت شما در آموزش فن بیان و گویندگی افزایش می‌یابد. به این معنا که می‌دانید در یک محدوده زمانی کوتاه چه کلماتی را استفاده کنید تا صحبت‌های شما بتوانند مؤثر واقع شوند.

 

 

شماره های تماس برای شرکت در دوره های فن بیان: 09365058311

ادرس سایت :salafzoon.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی